W roku szkolnym 2010/2011 nasza szkoła rozpoczęła realizację nowego projektu Comenius „Tworzenie szkół dla zrównoważonego rozwoju”. Koordynatorem szkolnym projektu jest Pani Izabela Długosz.

Naszymi partnerami są szkoły podstawowe:

 

  • Holandia – szkoła koordynująca St.-Willibrordus, znajduje się
    w miejscowości Bakel; koordynator projektu to Wim Goossens;
    www.willibrordusbakel.nl
  • Czechy – Základní škola a Mateřská škola Leoše Janáčka Hukvaldy, příspěvková organizace, znajduje się w miejscowości Hukvaldy, koordynator szkolny to Dariusz Jędrzejski.
    www.zshukvaldy.cz
  • Estonia – Kalmetu Pőhikool, znajduje się w miejscowości
    Viljandi-Tänassilma, koordynator szkolny to Annika Lond;
    www.kalmetu.vil.ee
  • Grecja – 11 DIMOTIKO SHOLIO HIOU HELLAS, znajduje się
    w miejscowości Chios na wyspie o tej samej nazwie, koordynator szkolny to Stella Larda.
  • Hiszpania – CEIP Santa María del Mar-Alisios , znajduje się
    w miejscowości Santa Cruz de Tenerife na Wyspach Kanaryjskich, koordynator szkolny to Montserrat Fernández Mier.
  • Włochy – Istituto Comprensivo „D.Rubino”, znajduje się
    w miejscowości Fulgatore (Trapani), koordynator szkolny to Renato Maniscalco.
    www.icfulgatore.it

WIZYTY:

Projekt „Let’s share our culture” – w wolnym tłumaczeniu – „Poznajmy nasze kultury” ma na celu poznanie różnych kultur i tradycji siedmiu państw partnerskich. Każda szkoła planuje zaangażować uczniów, rodziców uczniów i społeczność lokalną w czasie trwania całego projektu. W czasie spotkań w szkołach partnerskich prezentowane będą różnice kulturowe (legendy, muzyka, taniec, kuchnia lokalna, tradycje świąteczne). Poza kontaktami bezpośrednimi w czasie spotkań wyjazdowych nauczyciele i uczniowie szkół partnerskich będą mieli również kontakt poprzez tradycyjną pocztę i przesyłanie wiadomości e-mail. Postępy projektu będą oceniane przez każdą szkołę oddzielnie a rezultaty współpracy będą publikowane na stronie internetowej szkoły.

Projekt ten ma również na celu poznanie różnych systemów edukacyjnych, tradycji i różnych sposobów życia. Jednym z głównych celów jest uświadomienie wszystkim biorącym udział w projekcie, że chociaż istnieją pewne różnice kulturowe, to są również podobieństwa, które jednoczą wszystkich Europejczyków. Nauczyciele będą mieli okazję poznanie nowych metod pracy a uczniowie doskonalenie umiejętności językowych. Głównym zadaniem współpracujących szkół powinno być promowanie tolerancji i zrozumienia innych kultur.

Zadania na rok szkolny 2010/2011

  1. Przygotowanie krótkiego filmu pokazującego szkołę. Film został zaprezentowany na pierwszym spotkaniu w Estonii.
  2. Napisanie bajki pt.:”Friendship is our biggest treasure!”. Bajkę rozpoczyna pisać Polska, kolejne części bajki będą pisane przez wszystkie szkoły biorące udział w projekcie. Pierwszą część bajki przekazano Grecji. BAJKA
  3. Przygotowanie legendy z każdego partnerskiego kraju: